Konspekt do zajęć przeprowadzonych w grupie 4 – latków.
Pomoce: zagadka słowna, muzyczna; opaski na głowę z sylwetkami bocianów i żab; żywe kaczeńce; treść wiersza F. Kobryńczuka „Czerwona żaba”; ilustracja do treści wiersz; papierowe kółka różnej wielkości w kolorze zielonym; kartki papieru; klej; nagranie magnetofonowe z melodią piosenki „ Na tej mokrej łące”;
F. Kobryńczuk „Czerwona żaba”
Przed wzrokiem bociana.
ŻABY: Idzie żabka na spacerek,
Gdzie słoneczko i wiaterek.
Skacze żabka- skik, skik, skik!
BOCIAN (kroczy wolno kiwając głową):
Idzie bocian na spacerek, Gdzie słoneczko i wiaterek.
Mówi bocian: kle, kle, kle!
Wszystkie żabki złapać chcę! ŻĄBA I: Siostro żabko kto to chodzi? ŻĄBA II: To pan bocian w trawie brodzi. ŻABY: (uciekające): Uciekajmy, hyc, hyc, hyc!
Nie zobaczy bocian nic! BOCIAN: próżno bociek żabek szuka,
Próżno długim dziobem stuka. ŻABY: Choć tu żabek cały tłum,
Nic nie znajdziesz- kum, kum, kum! BOCIAN (idzie za głosem żab, które tymczasem uciekają już gdzie indziej):
Tu słyszałem gdzieś kumkanie,
Tutaj bocian was dostanie, ŻABY (uciekają dalej):
Choć tu żabek cały tłum,
Nic nie znajdziesz- kum, kum, kum!
BOCIAN (ze strapioną miną):
Nic nie znajdę. To ci los! Ze zmartwienia zwieszam nos.
Kle, kle, kle!
Opracowała: Joanna Święs
Bibliografia:
- „ABC… Program wychowania przedszkolnego XXI wieku”; Anna Łada – Grodzicka